پیوست آیین نامه ریاست جمهوری شماره ۱۰ سال ۲۰۲۱ در مورد سرمایه گذاری در صنعت الکل

آیین نامه ریاست جمهوری در بخش تجارت سرمایه گذاری که شامل آیین نامه هایی در مورد مشروبات الکلی است، بحث و جدال ایجاد کرده است. رئیس جمهور جوکو ویدودو (جوکووی) پیوست آیین نامه را که گشودن

جوکووی پیوست آیین نامه ریاست جمهوری شماره ۱۰ سال ۲۰۲۱ در مورد سرمایه گذاری در صنعت الکل را لغو کرد!

آیین نامه ریاست جمهوری در بخش تجارت سرمایه گذاری که شامل آیین نامه هایی در مورد مشروبات الکلی است، بحث و جدال ایجاد کرده است. رئیس جمهور جوکو ویدودو (جوکووی) پیوست آیین نامه را که گشودن سرمایه گذاری های جدید در صنعت نوشیدنی های الکلی حاوی الکل را تنظیم می کند، پس گرفت. جوکووی در بیانیه مطبوعاتی مجازی، سه شنبه، ۲ مارس گفت، "بدین‌وسیله اعلام می کنم که در مورد پیوست آیین نامه ریاست جمهوری در مورد گشودن سرمایه گذاری جدید در صنعت الکل حاوی الکل، لغو شده است." جوکووی دلایل لغو پیوست آن آیین نامه را توضیح داد. جوکووی اعتراف کرد که از علما و سازمان های اسلامی ورودی ها و اطلاعات دریافت کرده است.

جوکووی توضیح داد، "پس از دریافت ورودی از علمای مجلس علمای اندونزی، نهضت العلماء، محمدیه و سایر سازمان ها و همچنین سایر شخصیت های سایر ادیان و همچنین ورودی های استان ها و مناطق (تصمیم لغو اتخاذ شد)."

همان‌طور که معلوم است، مقررات مربوط به آیین نامه ریاست جمهوری در مورد الکل در بخش تجارت سرمایه گذاری است. این آیین نامه در تاریخ ۲ فوریه توسط جوکووی تصویب شد و در همان تاریخ توسط یاسونا لاولی، وزیر قانون و حقوق بشر ابلاغ و قانونی شد.

قوانین مربوط به سرمایه گذاری در خصوص مشروبات الکلی در پیوست سوم آیین نامه ریاست جمهوری در مورد لیستی از زمینه های تجاری با شرایط خاص موجود است. در زیر لیستی از زمینه های تجاری در مورد مشروبات الکلی و شرایط آنها وجود دارد:

۱. - بخش تجاری: صنعت مشروبات حاوی الکل - شرایط: الف) سرمایه گذاری جدید با در نظر گرفتن فرهنگ و خرد محلی می توان در استان های بالی، نوسا تنگارای شرقی، سولاوسی شمالی و پاپوآ می تواند انجام شود. ب) سرمایه گذاری غیر از ردیف الف، توسط رئیس هیئت هماهنگی سرمایه گذاری براساس توصیه استاندار تعیین می شود.

۲. - بخش تجارت: صنعت مشروبات حاوی الکلی (شراب یا انگور مسکر)

- شرایط: الف) سرمایه گذاری جدید با در نظر گرفتن فرهنگ و خرد محلی می توان در استان های بالی، نوسا تنگارای شرقی، سولاوسی شمالی و پاپوآ می تواند انجام شود. ب) سرمایه گذاری غیر از ردیف الف، توسط رئیس هیئت هماهنگی سرمایه گذاری براساس توصیه استاندار تعیین می شود.

۳. – بخش تجارت: صنعت مشروبات حاوی مالت

- شرایط: الف) سرمایه گذاری جدید با در نظر گرفتن فرهنگ و خرد محلی می توان در استان های بالی، نوسا تنگارای شرقی، سولاوسی شمالی و پاپوآ می تواند انجام شود. ب) سرمایه گذاری غیر از ردیف الف، توسط رئیس هیئت هماهنگی سرمایه گذاری براساس توصیه استاندار تعیین می شود.

۴. – بخش تجارت: خرده فروشی مشروبات یا الکل

- شرایط: شبکه توزیع و مکان ویژه.

۵. – بخش تجارت: خرده فروشی مشروبات یا الکل در خیابان

- شرایط: شبکه توزیع و مکان ویژه.

منبع: دِتیک

https://news.detik.com/berita/d-۵۴۷۷۵۲۹/jokowi-cabut-lampiran-perpres-۱۰۲۰۲۱-soal-investasi-miras

سازمان محمدیه از اراده سیاسی رئیس جمهور جوکووی در لغو آیین نامه ریاست جمهوری درباره سرمایه گذاری در مورد الکل قدردانی کرد

سه شنبه، ۲ مارس ۲۰۲۱ (۱۲ اسفند ماه ۱۳۹۹)

رئیس سازمان محمدیه با لغو آیین نامه ریاست جمهوری شماره ۱۰ سال ۲۰۲۱، از اراده سیاسی رئیس جمهور جوکووی قدردانی کرده است.

حیدر ناصر، رئیس محمدیه گفت که گام‌های برداشته شده نشان داده است که دولت دموکراتیک بوده و به آرمان‌ها و اعتراضات جامعه دینی، به ویژه مسلمانان، از جمله محمدیه وفادار است.

حیدر، سه شنبه، ۲ مارس اظهار داشت، "محمدیه نیز رسماً رد درخواست کرده و خواستار لغو آیین نامه ریاست جمهوری شده است. گام رئیس جمهور برای لغو این آیین نامه یک موضع سیاسی مثبت است و نشانگر گشودگی دولت در انتقاد و ورود سازنده از جامعه به نفع ملت است."

دولت قطعاً می فهمد که مشکل الکل فقط مربوط به جوامع دینی نیست که در اسلام حرام است، بلکه می تواند به روحیه و ذهنیت ملت نیز آسیب برساند. توسعه اقتصادی مطمئناً به طور کامل از طرف همه احزاب پشتیبانی می شود، به شرطی که با ارزش های پانچاسیلا، دین و فرهنگ اصیل اندونزی در تضاد نباشد. هنوز زمینه های زیادی وجود دارد که می تواند در توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری در این کشور توسعه یابد.

منبع: سایت رسمی سازمان محمدیه

https://muhammadiyah.or.id/pp-muhammadiyah-apresiasi-political-will-presiden-jokowi-cabut-perpres-soal-investasi-miras/

سعید عقیل سراج ۳ موضع سازمان نهضت العلماء را پس از آنکه جوکووی پیوست های آیین نامه ریاست جمهوری در مورد الکل را لغو کرد، منتقل می کند

سه شنبه، ۲ مارس ۲۰۲۱ (۱۲ اسفند ماه ۱۳۹۹)

تصویر: سعید عقیل سراج، رئیس سازمان نهضت العلماء به همراه محمد بن عبدالکریم العیسی، دبیر کل رابطه عالم اسلامی در جلسه ای در دفتر این سازمان، جاکارتا، پنجشنبه، ۲۷ فوریه ۲۰۲۰.

سعید عقیل سراج اظهار داشت که نهضت العلماء قاطعانه آیین نامه یا مقررات ریاست جمهوری شماره ۱۰ سال ۲۰۲۱ را رد می کند.

سعید عقیل در یک کنفرانس مطبوعاتی در جاکارتا، سه شنبه ۲ مارس ۲۰۲۱ گفت، "به هر دلیلی، ملاحظه این است که ما هرگونه سرمایه گذاری در صنعت خمر را رد می کنیم."

پیش از این، این آیین نامه توسط جوکووی به امضا رسیده و در تاریخ ۲ فوریه ۲۰۲۱ ابلاغ شده است. این آیین نامه همچنین از زمان ابلاغ به مدت ۳۰ روز معتبر است. با این حال، مقاومت برخی از گروه های جامعه از سازمان های اسلامی گرفته تا احزاب سیاسی به وجود آمد.

با این حال، جوکووی اطمینان داد که این آیین نامه لغو شد. وی در یوتیوب خطاب به دبیرخانه ریاست جمهوری، سه شنبه، ۲ مارس ۲۰۲۱ اظهار داشت، "بدینوسیله اعلام می کنم، من در مورد پیوست آیین نامه ریاست جمهوری در مورد گشودن سرمایه گذاری جدید در صنعت مشروبات که حاوی الکل است تصمیم گرفتم که آن را لغو کنم."

سپس سعید عقیل سراج ۳ نقطه نظر از نهضت العلماء را در مورد آن لغو به شرح زیر بیان کرد:

اول، ابراز تقدیر و تشکر از دولت برای پاسخ سریع و پاسخگو به ورودی احزاب مختلف با در نظر گرفتن منافع مشترک.

دوم، تشویق به دولت برای پایه گذاری سیاست های سرمایه گذاری بر اساس منافع عمومی، در عین حال معطوف به توسعه ای که از ارزش های دینی غافل نشود.

سوم، از همه امت اسلامی، به ویژه طرفداران نهضت العلماء خواستار این شد که شرایط مساعد را حفظ کنند و تحریک نشوند و کارهایی بر خلاف قانون اساسی را انجام ندهند.

منبع: تِمپو

https://bisnis.tempo.co/read/۱۴۳۸۰۵۷/said-aqil-sampaikan-۳-sikap-pbnu-usai-jokowi-cabut-lampiran-perpres-soal-miras/full&view=ok

انور عباس نگران است که دولت به صنعت الکل اجازه دهد

پنج شنبه ،  ۲۵ فوریه ۲۰۲۱(۷ اسفند ماه ۱۳۹۹)

انور عباس، از هیئت رئیسه سازمان محمدیه اعتراف کرد که از سیاست دولت در مورد تایید صنعت مشروبات الکلی در گروه تجارت آزاد ناامید شده است. این سیاست در آیین نامه ریاست جمهوری شماره ۱۰ سال ۲۰۲۱ خلاصه و از ۲ فوریه ۲۰۲۱ اجرا شده است. با این سیاست، صنعت نوشیدنی های الکلی می تواند به زمینه ای برای سرمایه گذاری خارجی، داخلی و خرده فروشی تبدیل شود.

انور عباس معتقد است که سیاست فوق دیگر جنبه ایجاد خیر و منافع برای جامعه وسیع را ندارد، بلکه فقط جنبه سرمایه گذاری را به تنهایی در نظر می گیرد.

وی پنجشنبه، ۲۵ فوریه اظهار داشت، "می بینم که با این سیاست کاملاً واضح است که مردم و این ملت توسط دولت و دنیای تجارت به عنوان موضوعی قرار گرفته اند که می توانند برای سود حداکثر برای منافع دولت و دنیای تجارت مورد بهره برداری قرار گیرند."

طبق گفته انور، دستورالعمل های پانچاسیلا و قانون اساسی ۱۹۴۵ به عنوان رهنمودهای این کشور اکنون فقط یک تزئین است، اما در دستورالعمل های سیاست به عنوان شخصیت و هویت ملی کنار گذاشته شده است.

قبل از اینکه به عنوان لیست مثبت سرمایه گذاری تصمیم گیری شود، صنعت مشروبات الکلی در گروه بخش های تجاری بسته قرار می گرفت.

در پیوست سوم آیین نامه ریاست جمهوری شماره ۱۰ سال ۲۰۲۱، دولت در واقع چندین نکته مهم مربوط به الکل را تنظیم کرده است.

اول، تعریف صنعت مشروبات الکلی، الکل تهیه شده از شراب است. مکان‌هایی برای سرمایه گذاری در مشروبات الکلی فقط با توجه به فرهنگ و خرد محلی می توانند در استان های بالی، نوسا تنگارا شرقی، سولاوسی شمالی و استان پاپوآ انجام می شود. سرمایه گذاری در چهار استان توسط هیئت هماهنگی سرمایه گذاری براساس پیشنهاد استاندار تعیین شده است.

علاوه بر این، تجارت خرده فروشی مشروبات الکلی و مسکرات را فقط می توان با خرده فروشی (پیاده روها) با شبکه توزیع و مکان های خاص تهیه و فروش کرد.

آخرین نکته اصلی مربوط به صنعت مشروبات الکلی در بخش تجارت گنجانده شده است که می تواند توسط سرمایه گذاران خارجی، سرمایه گذاران داخلی، به تعاونی ها و شرکت های میکرو، کوچک و متوسط دنبال شود. با این حال، برای سرمایه گذاری خارجی، فقط می تواند فعالیت های تجاری در مقیاس وسیعی با ارزش سرمایه گذاری بیش از ۱۰ میلیارد روپیه بدون احتساب زمین و ساختمان انجام شود. علاوه بر این، سرمایه گذاران خارجی باید در قالب یک شرکت با مسئولیت محدود بر اساس قوانین اندونزی و مستقر در قلمرو جمهوری اندونزی باشند.

منبع: سایت رسمی سازمان محمدیه

https://muhammadiyah.or.id/pemerintah-bolehkan-industri-miras-anwar-abbas-prihatin/

بیانیه دیدگاه سازمان محمدیه در مورد آیین نامه ریاست جمهوری شماره ۱۰ سال ۲۰۲۱

سه شنبه، ۲ مارس ۲۰۲۱ (۱۲ اسفند ماه ۱۳۹۹)

بسم الله الرحمن الرحیم

سازمان محمدیه به آیین نامه ریاست جمهوری شماره ۱۰ سال ۲۰۲۱ در مورد بخش تجارت و سرمایه گذاری توجه زیادی دارد. در مطالب آیین نامه آمده است که مشروبات الکلی به عنوان یک بخش تجاری با الزامات خاص طبقه بندی شده است. همان‌طور که در پیوست سوم آیین نامه ریاست جمهوری در نقاط شماره ۳۱، ۳۲، ۳۳ و غیره تصریح شده است که بخش تجارت صنعت مشروبات الکلی حاوی انواع الکل ها یک تجارت یا کسب و کار باز است. سرمایه گذاری و تولید با رعایت فرهنگ و خرد محلی در استان های

بالی، نوسا تنگارای شرقی، سولاوسی شمالی و پاپوآ باز است. سرمایه گذاری ها ممکن است با توافقات و شرایط خاص در استان های دیگر افتتاح شود. در آن آیین نامه بیان شده است که دلایل گشودن سرمایه گذاری، توزیع و تجارت الکل شامل فرصت های صادراتی و سایر دلایل اقتصادی است. آیین نامه جنبه های بهداشت، هنجارهای اجتماعی و اخلاق دینی اصلاً در نظر گرفته نشده است. در ارتباط با این مورد، سازمان محمدیه اظهار دارد که:

۱. با صدور این آیین نامه، به ویژه موارد مربوط به سرمایه گذاری، تولید، توزیع و سیستم تجارت الکل، به شدت مخالفت می کند. این آیین نامه احتمال ایجاد مشکلات بهداشتی، خسارت معنوی و افزایش جرائم را دارد. دولت نباید سیاستی را اتخاذ کند که فقط جنبه های اقتصادی را با نادیده گرفتن جنبه های اصیل فرهنگ ملت و آموزه های دینی در اولویت قرار دهد، زیرا با پانچاسیلا مطابقت ندارد.

۲. دولت باید بزرگ‌ترین جریان جامعه، خصوصاً مسلمانان که با تصویب این آیین نامه مخالفت کرده و آن را به شدت رد می کنند، را بشنود، درک کند و پیگیری کند. در تعالیم اسلامی، الکل (خمر) ماده ای است که حرام است. الکل پایه جرایم مختلف است و باعث آسیب های جسمی، روحی، معنوی، اقتصادی، اخلاقی - اجتماعی، و ... می شود. در راستای جریان اصلی آرمانهای امت و جامعه، سازمان محمدیه از دولت خواسته است تا این آیین نامه را اصلاح یا لغو کند.

۳. گشودن سرمایه گذاری در استان های بالی، نوسا تنگارای شرقی، سولاوسی شمالی و پاپوآ با در نظر گرفتن خرد فرهنگی محلی می تواند باعث ایجاد مشکلات سیاسی و از هم پاشیدگی ملی شود. اندونزی یک کشور واحد است که به وحدت قوانین نیاز دارد. ویژگی چهار استان مزبور، در یک سطح خاص، تصویری منفی از جامعه محلی ایجاد می کند که به آموزه های دینی پایبند و عمل می کنند، به ویژه آنها که مسلمان هستند.

۴. از تلاش های دولت برای پیشرفت اقتصاد و بهبود رفاه جامعه حمایت می کند. با این حال، این تلاش ها همیشه باید مبتنی بر پانچاسیلا، قانون اساسی ۱۹۴۵، اصلی ترین هنجارهای فرهنگی ملی و ارزش های آموزه های دینی باشد. علاوه بر بهبود رفاه مادی، دولت همچنین موظف است ارزش‌های روحی، معنوی و اخلاقی ملت را متناسب با روح اندونزی بزرگ پرورش داده و فرهنگ ملی متمدن را مطابق ارزش‌های وحدت در تنوع حفظ کند. دولت باید بهبود رفاه اقتصادی را بر اساس ثروت منابع طبیعی و معیشت جامعه مانند کشاورزی، امور دریایی و مشاغل کوچک و متوسط ​​در اولویت قرار دهد. این بیانیه سازمان محمدیه نوعی مسئولیت ملی و تعهد نسبت به امر معروف و نهی از منکر برای منافع و پیشرفت ملت است.

منبع: سایت رسمی سازمان محمدیه

https://muhammadiyah.or.id/pernyataan-sikap-pp-muhammadiyah-terkait-perpres-nomor-۱۰-tahun-۲۰۲۱/

کد خبر 4193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =